خبرهای داغ:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبر داد

 تشکیل 6 هزار پرونده فرار مالیاتی در استان همدان/ مردم برای فروش سهام عدالت عجله نکنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به تشکیل 6 هزار پرونده فرار مالیاتی در استان طی سال گذشته گفت: اقدامات لازم برای به حداقل رساندن فرار مالیاتی در استان صورت گرفته و در ذیل ستاد درآمد، کمیته‌ای به عنوان کمیته مبارزه با فرار مالیاتی تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۲۴۹۸۲۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

 تشکیل 6 هزار پرونده فرار مالیاتی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان دکترسید ناصر محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون اقدامات و عملکرد اداره امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به  پیامد و اثرات منفی شیوع کرونا بر اقتصاد استان اظهار کرد: برای بررسی اثرات منفی شیوع ویروس کرونا باید به دوره‌های زمانی توجه کرد که هرچه مدت دوره شیوع کرونا در کشور کمتر باشد اثر و پیامد آن بر اقتصاد کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده بر اثر شیوع  ویروس کرونا در استان عنوان کرد: برنامه‌ریزی در استان به سمتی پیش می‌رود تا اقداماتی در راستای حمایت از بخش‌های مختلف و تسهیلات گیرندگان برای برگشت به مدار قبلی صورت پذیرد که به همین منظور راهکارهای مختلفی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تصریح کرد: یکی از اقداماتی که بر حسب دستور استاندار انجام شده، شناسایی دقیق کسب و کارهایی از جمله مشاغل خدماتی، تجاری و کسب و کارهای محلی است که به دلیلی شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، تا بتوانند از مزیت‌ها، معافیت‌های و حمایت‌های مالی بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی به مدت دو ماه تمدید شد، عنوان کرد: هرساله مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی تا پایان تیر ماه بود اما امسال بر اساس پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و پیامدهای ناشی از آن در راستای حمایت و تسهیل مالیاتی از کسب و کارها مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده  تا دو ماه دیگر تمدید شد.

محمودی با اشاره به تشکیل 6 هزار پرونده فرار مالیاتی در استان طی سال گذشته ابراز کرد: اقدامات لازم برای به حداقل رساندن فرار مالیاتی در استان صورت گرفته و در ذیل ستاد درآمد، کمیته‌ای به عنوان کمیته مبارزه با فرار مالیاتی تشکیل شده است و با شناسایی پرونده‌های فرار مالیاتی در تلاش هستیم که مجموعه اداره امور مالیاتی افزایش درآمد مالیاتی را از این محل کسب کند.

وی به  برنامه‌ها و اقدامات پیش بینی شده برای جهش تولید و تحقق شعار سال در اداره امور اقتصادی و دارایی اشاره و بیان کرد: در راستای جهش تولید پنج محور اصلی تامین منابع مالی، تقویت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت خارجی، بهبود فضای کسب و کار و مولدسازی دارایی‌های دولت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در  استان در راستای جهش تولید، تاکید کرد: برای آن که در سال جاری برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم اقدامات راهبردی در حال انجام است که بحث مولدسازی دارایی‌ها از جمله آن است و در این خصوص به طور جد ورود کرده‌ایم تا بتوانیم اموال مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی استان را شناسایی کنیم.

وی از کسب رتبه نخست استان در مولدسازی دارایی‌های دولت در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: طی هفته گذشته اداره امور اقتصاد و داریی استان همدان به دلیل اقدامات موثر در راستای مولدسازی مورد تقدیر معاون وزیر و رئیس کل خزانه‌داری کل کشور قرار گرفت.

محمودی ابراز داشت: از اموال مازاد استان ۲۴ پروژه شناسایی شده که فرایند فروش آنها در حال نهایی شدن است اما در حال حاضر به مرحله ارزش‌گذاری نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته پروژه‌هایی در ارتباط با سرمایه‌گذاری در استان شروع شده است، گفت: در سال گذشته 30 فرصت سرمایه ‌گذاری با مشارکت دستگاه‌های اجرایی نهایی شده  که تولید الکل، تولید الیاف شیشه، تولید ملزومات بهداشتی، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، احداث و تجهیز شهرک سلامت در شهرستان بهار، ایجاد مجتمع اقامتی سه ستاره ایجاد گاوداری صنعتی، فرآوری سیب زمینی به شکل فرنچ فرایز، ایجاد ظرفیت گردشگری در چهار منطقه همدان، ساخت هتل پنج ستاره، احداث نیروگاه خورشیدی از جمله آنها است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان عنوان کرد: برای سال 99 تعداد 56 فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده که 10 فرصت از این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از 200 میلیارد تومان در مرحله نهایی شدن است.

وی تصریح کرد: ایجاد زنجیره تولید تخم مرغ، واحد پرورش مرغ تخم‌گذار، فرآوری گیاهان دارویی، فرآوری سیب زمینی، فرآوری دولومیت، ایجاد منطقه گردشگری علیصدر و گاماسیاب، کارخانه خوراک دام، ایجاد شهرک سلامت در همدان، ساخت باغ ویلا در همدان ، خودرو سنگین و فروسلیس کلسیم در ملایر از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده برای سال ‌جاری هستند.

محمودی با بیان اینکه فهرست فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در چهار شاخص گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن، راه و خدمات ساختمان شناسایی شده است، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان در سایت اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار در اختیار یک نهاد و ارگان نیست، تاکید کرد: این مهم عزم همه را می‌طلبد که امیدواریم رسانه‌ها در جذب سرمایه‌گذار ما را حمایت کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه مجوز دو پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی آماده شده است، گفت: دو پروژه نیروگاه خورشیدی در همدان و کبودراهنگ است که در حال حاضر منتظر سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانند کار و فعالیت را شروع کنند.

وی با بیان اینکه  به سرمایه‌گذاران تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: 30 فرصت سرمایه‌گذاری که در سال 98 شناسایی شده در تمام شهرستان‌های استان است.

محمودی در ادامه سخنان خود به موضوع ضریب نفوذ بیمه در استان اشاره و عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه استان نسبت به سال‌های قبل بهتر شده که امیدواریم این روند افزایشی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها در ایام سفرهای نوروزی و سفرهای موردی ضریب نفوذ خوبی را تحت پوشش قرار داده‌اند، گفت: امیدواریم با کمک مدیران صنعت بیمه ریسک‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه در موضوع آزادسازی سهام عدالت در کل کشور 30 درصد از مردم روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، اضافه کرد: هنوز آمار آزادسازی سهام عدالت نهایی نشده و طی مرداد ماه آمار نهایی اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت به جد از سرمایه‌گذار حمایت می‌کند، گفت: مردم برای فروش سهام عدالت عجله نکنند چراکه ارزش خوبی پیدا کرده که امیدواریم در آنده این ارزش‌ها رو به افزایش باشد.

محمودی با بیان اینکه افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند خود مدیریت سهام را بر عهده می‌گیرند، اضافه کرد: چنانچه  افراد نسبت به کار در بازار بورس شناخت ندارند روش غیر مستقیم را انتخاب کنند چراکه امکان ویرایش در حال حاضر وجود دارد ضمن اینکه آمادگی برگزاری کلاس‌های رایگان برای چگونگی ورود به بازار بورس را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات